ΝΕΑ ΑΚΡΟΠΟΛΗ
Ποιοι είμαστε; Γιατί "Νέα Ακρόπολη"; Ποιες είναι οι αρχές μας; Δείτε εδώ:

Ίδρυση της Νέας Ακρόπολης

Από τη δημιουργία του το 1957, ο Διεθνής Πολιτιστικός Οργανισμός "Νέα Ακρόπολη" ασχολήθηκε με τους νέους, με στόχο μια καλύτερη φιλοσοφική επιμόρφωση, προσαρμοσμένη στη σύγχρονη εποχή, και με μια προσπάθεια να ενταχθούν σε ένα πλαίσιο ανεξάρτητο και ξένο ως προς κάθε θρησκευτική, πολιτική ή κοινωνικο-οικονομική επιρροή.

Ο καθηγητής Τζόρτζιο Άγγελο Λιβράγκα Ρίτζι (Jorge Angel Livraga Rizzi), που αρχικά ξεκίνησε αυτό το πρόγραμμα, συγκέντρωσε νέους, πανεπιστημιακούς φοιτητές, με τους οποίους σύντομα ενώθηκαν προσωπικότητες του καλλιτεχνικού και πολιτιστικού κόσμου, γύρω από μια ιδέα και ένα κίνημα που εμπλούτιζε το πνεύμα και προκάλεσε γενικό ενθουσιασμό. Η Νέα Ακρόπολη αναγνωρίζεται ως κοινωφελές Ίδρυμα στην Αργεντινή, από τις αρχές της δεκαετίας του ΄70, χάρη στις κοινωφελείς και πολιτιστικές της δράσεις. Σε αυτήν την περίοδο αποκτά διεθνή διάσταση.

Σήμερα ο Διεθνής Πολιτιστικός Οργανισμός "Νέα Ακρόπολη" βρίσκεται σε περισσότερες από 50 χώρες και συγκεντρώνει πάνω από 15.000 ενεργά μέλη, καθώς και εκατοντάδες χιλιάδες φίλους, οι οποίοι εκφράζονται σε περισσότερες από 15 γλώσσες και αντιπροσωπεύουν ένα πλατύ φάσμα θρησκευτικών πίστεων, εθνικών προελεύσεων και πολιτιστικών κληρονομιών, αποτελώντας ένα θαυμάσιο παράδειγμα κατανόησης και κοινωνικής συμβίωσης.

JAL Jorge Angel Livraga Rizzi

Ο ιδρυτής της Νέας Ακρόπολης Χόρχε Άνχελ Λιβράγκα Ρίτζι (Jorge Angel Livraga Rizzi), γεννήθηκε στη Μπουένος Άϋρες (Αργεντινή) στις 3 Σεπτεμβρίου του 1930. Πέθανε στη Μαδρίτη στις 7 Οκτωβρίου του 1991. Τόσο η μητέρα του, η κα Βικτώρια Ρίτζι, όσο και ο πατέρας του, ο Άνχελ Λιβράγκα, πολιτικός μηχανικός, είχαν ιταλική καταγωγή. Οι οικογένειές τους, αγρότες στο επάγγελμα, μετανάστευσαν στην Αργεντινή στα τέλη του 19ου αιώνα. Αυτή η οικογενειακή του κατάσταση τού επέτρεψε να πάρει την ιταλική υπηκοότητα.

Ο πρόωρος θάνατος του πατέρα του, όταν ήταν μόλις 15 χρόνων, του προξένησε μια βαθιά εσωτερική αντίδραση που τον οδήγησε στο να ενδιαφερθεί για το νόημα της ζωής. Μπήκε σε επαφή με διάφορες φιλοσοφικές ομάδες και αφιερώθηκε στη μελέτη της Ιστορίας των Θρησκειών και της Συμβολολογίας, συνδυάζοντάς τις με τις σπουδές του στη Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου του Μπουένος Άϋρες. Παράλληλα, το ενδιαφέρον του για την Ιστορία, την Αρχαιολογία και την Τέχνη τον ώθησε να παρακολουθήσει αυτές τις ύλες στο προαναφερόμενο Πανεπιστήμιο. Ασχολήθηκε επίσης με την ποίηση, και του απονεμήθηκε το Εθνικό Βραβείο Ποίησης της Αργεντινής το 1951, για το βιβλίο του "Λωτοί".

Το 1957 εκδίδει το περιοδικό "Θεοσοφικές Μελέτες", με σκοπό να κάνει γνωστό στους φοιτητές στο πανεπιστήμιο, τις σχέσεις μεταξύ της παραδοσιακής σοφίας και των νέων επιστημονικών ανακαλύψεων του 20ου αιώνα. Το ίδιο έτος, και με την ευκαιρία μιας επίσκεψης στο Μπουένος Άϋρες του διακεκριμένου φιλοσόφου Σρι Ραμ, και με παρότρυνση του ίδιου, διευρύνει αυτό το έργο με τη δημιουργία της "Νέας Ακρόπολης", ενός Οργανισμού με στόχο την προώθηση της Φιλοσοφίας στη νεολαία, ακολουθώντας το μοντέλο των Κλασικών Σχολών Φιλοσοφίας όπως της Πλατωνικής και της Εκλεκτικιστικής. "Αντιληφθήκαμε ότι η ανθρωπότητα διέθετε έναν απέραντο θησαυρό Σοφίας, που όμως παρέμενε κρυμμένος και ξεχασμένος, απλησίαστος από τη νεολαία. Μια Σοφία που προσφέρει απαντήσεις σχετικά με το νόημα της ζωής και τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να βελτιώσουμε την κοινωνία και τον κόσμο που μας περιβάλλει", είπε κάποτε.

Λίγα χρόνια αργότερα, ο Οργανισμός, που είχε την τάση να γίνει διεθνής, βγαίνει για πρώτη φορά από την Αργεντινή και ιδρύει παράρτημα στο Μοντεβιδέο (Ουρουγουάη). Αυτό το πρώτο βήμα, και άλλα που ακολούθησαν σύντομα, έφεραν τη Νέα Ακρόπολη σε άλλες χώρες της Αμερικανικής Ηπείρου, όπως το Μεξικό, το Περού, τη Χιλή, τη Βενεζουέλα.

Το 1972 ο Λιβράγκα (Livraga) αποφασίζει να αναπτύξει τις δραστηριότητές του στην Ευρώπη, πρώτα στην Ισπανία, μετά στη Γαλλία και στη συνέχεια στην Αγγλία. Η εξάπλωση του Πολιτιστικού Οργανισμού Νέα Ακρόπολη δεν σταμάτησε από τότε και σήμερα βρίσκεται σε πενήντα περίπου χώρες της Ευρώπης, της Αμερικής και της Ασίας.

Μπορεί να πει κανείς ότι η ζωή και η δράση του Χόρχε Άνχελ Λιβράγκα Ρίτζι (Jorge Angel Livraga Rizzi) είναι στενά συνδεδεμένες με αυτές της κίνησης που ίδρυσε. Επικεντρώθηκε στο να την προικίσει με μια αυστηρά επεξεργασμένη βάση γνώσεων, ως μια σύνθεση των μεγάλων συστημάτων σκέψης που, μέσα από την ιστορία, έχουν προσφέρει στην ανθρωπότητα τα θεμελιώδη στοιχεία για τη δημιουργία των πολιτισμών και της κουλτούρας.

Ως ακούραστος ταξιδιώτης, ταξίδευε στις χώρες όπου βρισκόταν ο Οργανισμός, προωθώντας πολιτιστικές δραστηριότητες, παραδίδοντας μαθήματα,γράφοντας άρθρα και προσπαθώντας να γνωρίζει με άμεση επαφή τις φιλοσοφικές αναζητήσεις διαφορετικών ανθρώπων. Το ενδιαφέρον του εστιάστηκε στο να κατορθώσει αυτός ο θησαυρός γνώσης να μπορέσει να εφαρμοστεί με πρακτικό τρόπο, προτείνοντας τη Φιλοσοφία ως τρόπο ζωής, προσιτή σε κάθε είδος ανθρώπων, με διαφορετική νοοτροπία και κοινωνικές συνθήκες σε ολόκληρο τον κόσμο. Από αυτήν την άποψη, περιέγραφε το έργο του ως "το σχηματισμό μιας κιβωτού επιβίωσης" που να μπορεί να γεννήσει έναν καλύτερο άνθρωπο, και γι΄ αυτό ακριβώς, ικανό να δημιουργήσει έναν καλύτερο κόσμο. Τα φράγματα που συνήθως χωρίζουν και φέρνουν αντιμέτωπους τους ανθρώπους, όπως η βία, οι δογματισμοί, οι ρατσισμοί και οι κάθε είδους διακρίσεις, μπορούν να πάψουν να έχουν τα καταστροφικά τους αποτελέσματα αν και εφόσον προωθηθεί ένας ανεκτικός και καλλιεργημένος τρόπος ζωής, που να θεμελιώνεται σε μια γερή φιλοσοφική διαμόρφωση, ικανή να αφυπνίσει τις λανθάνουσες ικανότητες που ο κάθε άνθρωπος φέρνει μέσα του.

Τα έργα του

Η μέριμνα να κάνει προσιτή τη γνώση και τη φιλοσοφία σε κάθε είδους κοινό κυριαρχεί στα έργα του Χόρχε Άνχελ Λιβράγκα (Jorge Angel Livraga), που έχουν ένα καθαρά παιδαγωγικό χαρακτήρα. Γι' αυτό, ένα μεγάλο μέρος του συγγραφικού του έργου απαρτίζεται από τη συλλογή των μαθημάτων και των διαλέξεών του, πάνω σε ποικίλα θέματα, πάντοτε όμως με έναν κοινό άξονα: την ανάγκη να αφυπνιστεί η ατομική συνείδηση κάθε ανθρώπου, την ευθύνη να κάνουμε έναν κόσμο με περισσότερη δικαιοσύνη και αλληλεγγύη, στον οποίο όλοι να έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση και τη μόρφωση.

Ο Χόρχε Άνχελ Λιβράγκα (Jorge Angel Livraga) στοχάζεται πάνω στον κόσμο που του έτυχε να ζήσει και προσφέρει επιχειρήματα για άσκηση και καλλιέργεια της σκέψης, καθώς επίσης για την αυτονομία του ατόμου, απέναντι στη χειραγώγηση και την εξαπάτηση των ισχυρών. Το έργο με τίτλο "Μαγεία, Θρησκεία και Επιστήμη για τον 21ο αιώνα", σε τέσσερις τόμους, αποτελεί τη συλλογή των διαλέξεών του.

Ξεκινώντας το συγγραφικό του έργου γράφει ιστορικά μυθιστορήματα, όπως το πρώτο του βιβλίο "Ανκόρ ο Μαθητής" (στην ελληνική έκδοση με τίτλο "Επιστροφή στην Ατλαντίδα"). Διηγείται τις περιπέτειες ενός νέου υποψήφιου μύστη στην εσωτερική σοφία, στο φανταστικό χρονικό πλαίσιο που προηγείται του καταποντισμού της Ποσειδωνίας, του τελευταίου κατάλοιπου της θρυλικής Ατλαντίδας, σύμφωνα με τους Διαλόγους του Πλάτωνα. Σε αυτό το πρώιμο έργο ο Χ. Α. Λιβράγκα (J. A. Livraga) εκθέτει τις διδασκαλίες που ο ίδιος είχε λάβει στη πρώτη φάση της φιλοσοφικής του διαμόρφωσης.

Με τον "Αλχημιστή" επιστρέφει στο είδος του ιστορικού μυθιστορήματος. Πρόκειται για ένα έργο που αναπλάθει το περιβάλλον των μυστικών ταγμάτων που αναπτύσσονται στην Ευρώπη του 16ου αιώνα και συγχρόνως αποτελεί μια φλογερή υπεράσπιση της ελευθερίας της σκέψης.

Η εξήγηση των φαινομένων της φύσης αποτελεί το περιεχόμενο ενός από τα βιβλία του που έχουν μεταφραστεί στις περισσότερες γλώσσες: "Τα στοιχειακά πνεύματα της Φύσης". Αυτή του η πρόθεση αναπτύσσεται σε όλο το φάσμα της Εσωτερικής Φιλοσοφίας με το βιβλίο του "Εισαγωγή στη Μυστική Διδασκαλία", που είναι ένας αληθινός οδηγός για όσους θέλουν να ξεκινήσουν την πορεία τους στην αναζήτηση της γνώσης που κρύβεται πίσω από τα φαινόμενα, από τις διαφορετικές μορφές των φιλοσοφιών και των θρησκειών. Στην ίδια παιδαγωγική γραμμή εντάσσεται το βιβλίο "Γράμματα στη Δέλια και το Φερνάντο" (στην ελληνική έκδοση "Φιλοσοφικοί Διάλογοι"), μια σειρά από διαλόγους που είχε με δύο από τους πιο άμεσους μαθητές του, σχετικά με τις ανησυχίες που προκαλεί στη νεολαία το να αντιμετωπίζει κανείς τα πράγματα πιο φιλοσοφικά, από την οπτική γωνία του ιδρυτή της Νέας Ακρόπολης.

Η παρατήρησή του πάνω στα φαινόμενα της εποχής μας βρίσκει έκφραση σε δύο ιδιαίτερα έργα. Το ένα, "οι Μύθοι του 20ου αιώνα" αποτελεί μια αναφορά στα "μεγάλα λόγια" με τα οποία έχουν δικαιολογηθεί πολλές αδικίες, παρανομίες και αντιφάσεις, καθώς και μια πρόκληση για να διεισδύσει κανείς στον 21ο αιώνα με μεγαλύτερη ανεξαρτησία και ελευθερία κριτηρίου. Στο άλλο, "Μωάσσυ ο Σκύλος", επιμένει σε αυτήν την κριτική αναφορά, κάνοντας χρήση της φαντασίας, με πρωταγωνιστή έναν σκύλο με όψη ανθρώπου, ο οποίος αντιμετωπίζει τον ανθρώπινο παραλογισμό χρησιμοποιώντας την απλή σκυλίσια λογική του.

Ως αρχαιολόγος και βαθύς γνώστης του αρχαίου αιγυπτιακού πολιτισμού, διαλέγει τις Θήβες, τη χιλιόχρονη πρωτεύουσα της Μέσης Αυτοκρατορίας, για να γράψει ένα βιβλίο στο οποίο ερμηνεύει μερικές από τις πιο αξιόλογες προσφορές εκείνου του κόσμου, του μακρινού αλλά και συγχρόνως κοντινού σε μας, γιατί, όπως γράφει ο συγγραφέας, κάπως αινιγματικά: "Οι Θήβες είναι μια κατάσταση της συνείδησης".

Για να διεισδύσει στην ελληνική ψυχή, ο Χ. Α. Λιβράγκα (Jorge A. Livraga) διαλέγει το θέμα του θεατρικού δρώμενου κι έτσι, το αναλύει στο βιβλίο του "Το μυστηριακό Θέατρο: η Τραγωδία". Η θεατρική έκφραση τού χρησιμεύει ως αφορμή για να διεισδύσει στη βαθιά πραγματικότητα της ψυχής και να αποκαλύψει κάποια από τα κλειδιά της, αναζητώντας πάντα το μεγαλείο το οποίο, ως εσωτερικός ήρωας, ο κάθε άνθρωπος φυλάει μέσα του. Πρόκειται για το πρώτο από μια σειρά βιβλίων που άφησε ατελείωτα.

Αυτά τα έργα έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες, όπως στη γαλλική, στην αγγλική, στην ελληνική, στη γερμανική, στην πορτογαλική, στη ρωσική, στην τουρκική, στην τσέχικη και σε άλλες.

Πρόεδρος του Διεθνούς οργανισμού Νέα Ακρόπολη

Γεννήθηκε στο Μπουένος Άιρες (Αργεντινή) το 1943. Το 1974 μετακομίζει στην Ισπανία όπου και ζει μέχρι σήμερα.

Σπουδές και πτυχία

Μαθαίνει πιάνο από την παιδική της ηλικία και στα 17 της χρόνια παίρνει τον τίτλο της Καθηγήτριας Πιάνου και Σύνθεσης από το Εθνικό Ωδείο Μουσικής του Μπουένος Άιρες. Τελειοποιεί τις σπουδές της στο πιάνο δίπλα στην Αργεντινή πιανίστα Flora Nudelman και στο Ρώσο Μαέστρο Hubert Brandenburg. Αποφοιτά από τη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου του Μπουένος Άιρες. Το ενδιαφέρον της για την εφαρμόσιμη πλευρά των πολιτιστικών και εκπαιδευτικών σπουδών την ώθησαν να συνεχίσει τις σπουδές στην Αρχαιολογία, την Ιστορία, την Ιστορία της Μουσικής, την Βιοενεργητική Ιατρική, καθώς στις εναλλακτικές μορφές θεραπείας.

ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ

Η πρώτη μουσική της εμφάνιση σε κοινό έγινε σε ηλικία δέκα χρονών. Από τότε προσκαλούνταν συχνά να παίξει από γνωστούς καλλιτεχνικούς κύκλους του Μπουένος Άιρες όπως ο Χριστιανικός Σύλλογος Νέων, οι Νέοι Αργεντινοί Σολίστες, το Ατενέουμ της Καλλιτεχνικής Κουλτούρας, οι Νέες Μουσικές Αξίες, ο Σύλλογος της Αρμονίας, η γενική γραμματεία Πολιτισμού του Υπουργείου Παιδείας της Αργεντινής, οι Μουσικές Προωθήσεις και άλλοι επίσημοι δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς.

Έδωσε πολλά κονσέρτα σε διάφορες αίθουσες και συμμετείχε σε πολλές εκπομπές του ραδιόφωνου και της τηλεόρασης, τόσο στην Αργεντινή όσο και σε άλλες χώρες της Αμερικής, λαμβάνοντας εξαιρετικές κριτικές από τον Τύπο της Αργεντινής, αλλά και άλλων χωρών της αμερικανικής ηπείρου όπου και προσκλήθηκε για ρεσιτάλ πιάνου. Για την 30η επέτειο από το θάνατο του Maurice Ravel, συμμετείχε μαζί με άλλους καλλιτέχνες και δημοσιογράφους σε μια τιμητική εκδήλωση στο Centro Argentino de Ingenieros, στις 7 Ιουλίου 1967.

Προκειμένου για την προώθηση και ανάπτυξη των μουσικών σπουδών σε διεθνές επίπεδο, ίδρυσε το 1988 το Ινστιτούτο Μουσικής TRISTAN, στο οποίο παραδίδει μαθήματα πιάνου και η ίδια. Το Ινστιτούτο TRISTAN λειτουργεί σήμερα στην Ισπανία, τη Βραζιλία, τη Γαλλία, το Ισραήλ και τη Γερμανία με σημαντικές και ποικίλες δραστηριότητες. Ταυτόχρονα, διοργανώνει μαθήματα μουσικής ακρόασης στην Ισπανία, κατά τα οποία πραγματοποιήθηκαν ειδικά αφιερώματα στο σύνολο των έργων των J.S. Bach, W.A. Mozart, R.Wagner, F.Chopin και R.Schuman.

Στην προσπάθεια για την προώθηση νέων αξιών στις μουσικές σπουδές, δημιούργησε το 1975 το Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου που φέρει το όνομά της, ενώ η ίδια συμμετέχει στην Επιτροπή αυτού του διαγωνισμού, μέσα από τον οποίο προωθείται η καλλιτεχνική εξέλιξη πολλών νέων επαγγελματιών μουσικών. Στον Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου «Delia Steinberg», ο οποίο πραγματοποιείται ετησίως στη Μαδρίτη (Ισπανία), συμμετέχουν νέοι πιανίστες από όλο τον κόσμο.

Παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό έργο

Το 1966 ξεκινά να παρακολουθεί το πλήρες πρόγραμμα σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Διεθνούς Οργανισμού Νέα Ακρόπολη, με την καθοδήγηση του ιδρυτή του Οργανισμού, καθηγητή Jorge Angel Livraga. Από τότε ξεκινά τη συνεργασία της με τον Οργανισμό όπου και γίνεται καθηγήτρια στις ύλες της Ιστορίας της Φιλοσοφίας, της Ηθικής Φιλοσοφίας, της Συμβολολογίας, της Ιστορίας των Θρησκειών, Φιλοσοφίας της Ανατολής, Ψυχολογίας και Μεταφυσικής Αισθητικής και της Ρητορικής. Για τις παραπάνω ύλες συγγράφει τις αντίστοιχες εκπαιδευτικές σημειώσεις.

Έχει παραδώσει μια μεγάλη σειρά μαθημάτων και σεμιναρίων και έχει πραγματοποιήσει διαλέξεις σε διάφορες χώρες της Ευρώπης, Αμερικής και Ασίας πάνω σε θέματα όπως: «Συγκριτική μελέτη των αρχαίων πολιτισμών», «Ο πόνος και οι αιτίες του», «Εσωτερικές παραδόσεις για την προέλευση του Ανθρώπου και του Σύμπαντος», «Τα κλειδιά της Αστρολογίας», «Φιλοσοφία για τη ζωή», «Η απελπισία των νέων», «Αστρολογία και Ψυχολογία», «Αίγυπτος: σκέψη, ζωή και θρησκεία», «Ο μυητικός δρόμος του Σαντιάγκο», «Η διαθήκη των Ναϊτών», «Η μεταφυσική ομορφιά της γυναίκας», «Παράδοση και χρόνος», «Μουσικοθεραπεία», «Χρωματοθεραπεία» κλπ.

Από το 1977 και για 25 χρόνια, ιδρύει στην Ισπανία, ένα Διαγωνισμό Παραμυθιών, σε διεθνές επίπεδο, συμμετέχοντας ως μέλος της Επιτροπής μαζί με αναγνωρισμένες προσωπικότητες του λογοτεχνικού αυτού είδους. Από το 1972 ως το 1991 διατελεί ως διευθύντρια του Οργανισμού στην Ισπανία. Σε αυτή την περίοδο οι πολιτιστικές δραστηριότητες της Νέας Ακρόπολης εξαπλώθηκαν σε περισσότερες από 30 πόλεις της χώρας.

Κατά τη διάρκεια όλων αυτών των ετών προώθησε δραστηριότητες παιδαγωγικού και εκπαιδευτικού χαρακτήρα σε σημαντικούς τομείς όπως:

  • Κατασκηνώσεις και εκδρομές για παιδιά και εφήβους, με ποικίλες δραστηριότητες (αφηγήσεις παραμυθιών, φιλοσοφικά εργαστήρια, κ.α.).
  • Σεμινάρια Ιατρικής και Ολιστικής Θεραπείας υψηλού επιπέδου με ερευνητικά προγράμματα πάνω στον Βελονισμό, στη θεραπεία με λέιζερ, την Ομοιοπαθητική, τη Μαγνητοθεραπεία, τη Βιοενέργεια.
  • Σεμινάρια και εργαστήρια διαμόρφωσης εθελοντών, με την ενεργή συμμετοχή σε προγράμματα οικολογίας, κοινωνικής βοήθειας, βοήθειας στα ατυχήματα και στις έκτακτες καταστροφές, στα κέντρα περίθαλψης ζώων, κ.λ.π, σε συνεργασία με άλλους επίσημους οργανισμούς. Όλα τα παραπάνω με αναγνώριση σε εθνικό και σε διεθνές επίπεδο.

Από το 1975 ως το 1991 υπήρξε, επίσης συντονίστρια των δραστηριοτήτων της Νέας Ακρόπολης στην Ευρώπη. Από το 1991, μετά το θάνατο του ιδρυτή της Νέας Ακρόπολης, καθηγητή Jorge Angel Livraga Rizzi, εξελέγη Διευθύντρια του Διεθνούς Οργανισμού, συνεχίζοντας το συντονισμό του πολιτιστικού και φιλοσοφικού έργου της Νέας Ακρόπολης σε όλες τις χώρες στις οποίες έχει παρουσία.

Δημοσιεύσεις

Έχει μεγάλο αριθμό δημοσιεύσεων στον έντυπο περιοδικό τύπο, με θέματα φιλοσοφίας, μουσικής, Ιστορίας και Πολιτισμού.

Από το 1972 διευθύνει στην Ισπανία το περιοδικό “Cuadernos de Cultura”, το οποίο, ανάμεσα σε άλλα, διατηρεί στήλες αφιερωμένες στην προώθηση της φιλοσοφικής σκέψης στις καθημερινές δραστηριότητες όπως: «Μεταξύ μας», «Στο τέλος της ημέρας», «Κάτι να διηγηθούμε», «Ρωτήστε μας».

Από το 2000 διευθύνει επίσης το πολιτιστικό περιοδικό “Esfinge”, που έχει μεγάλη κυκλοφορία στην Ισπανία και τη Νότιο Αμερική.

Βιβλία και εκδόσεις

Ανάμεσα στα βιβλία που έχει εκδώσει διακρίνονται τα εξής:

  • «Τα παιχνίδια της Μάγια» (Μαδρίτη, 1η εκδ. 1980, 2η εκδ. 1982)
  • «Μου είπαν ότι …» (Μαδρίτη 1984)
  • «Σήμερα είδα…» (Μαδρίτη, 1983)
  • «Ζωή μετά το θάνατο» (Μαδρίτη, 2002)
  • «Ο καθημερινός ήρωας» (Μαδρίτη, 1η εκδ. 1996, 2η εκδ. 2002)
  • «Πλατωνική Αγάπη, σωματική αγάπη» (Λίμα, 1998)
  • «Τι πιστεύεις για την μετενσάρκωση;» (Λίμα 1999)
  • «Λόγοι για να βλέπεις τη ζωή με αισιοδοξία» (Λίμα 1999)
  • « Η τέχνη του να ξέρεις να διαλέγεις» (Λίμα, 2002)
  • «Η μεταφυσική ομορφιά της γυναίκας» (Μαδρίτη, 2002)
  • « Ο χαρακτήρας σύμφωνα με τα άστρα» (Μαδρίτη, 2002)
  • « Πρακτικός εσωτερισμός» (Μαδρίτη, 2002)
  • « Φιλοσοφία για να ζεις» (Μαδρίτη, 2005)
  • « Τι να κάνουμε για την καρδιά και το μυαλό» (Μαδρίτη 2005)
  • « Είμαστε πραγματικά ελεύθεροι» (Λίμα 2005)
  • « Σκέψεις» (Λίμα, 2007)

Τα βιβλία της έχουν επίσης μεταφραστεί στα γαλλικά, αγγλικά, γερμανικά, τσέχικα, πορτογαλικά, τουρκικά, ρωσικά, ελληνικά και σε άλλες γλώσσες.

Από το 1995 είναι αρχισυντάκτρια του Ετήσιου Απολογισμού του Διεθνούς Οργανισμού «Νέα Ακρόπολη», στον οποίο παρουσιάζονται οι σημαντικότερες δραστηριότητες του Οργανισμού στις 48 χώρες όπου πραγματοποιεί πολιτιστική και κοινωνική δράση με θέματα πολιτισμού, οικολογίας, μουσικής, ιατρικής, πολεμικών τεχνών και κοινωνικών ζητημάτων, με το ίδιο αμείωτο πνεύμα συλλογικότητας, χαράς και ενθουσιασμού που τον διακατέχει για περισσότερα από 40 χρόνια.

Ο ετήσιος Απολογισμός των σημαντικότερων δραστηριοτήτων του Οργανισμού εκδίδεται στα Ισπανικά και στα Αγγλικά και κυκλοφορεί από τα αντίστοιχα πολιτιστικά κέντρα σε όλο τον κόσμο.

Αναγνώριση

Για το έργο της ως Διευθύντριας της Νέας Ακρόπολης, της απονεμήθηκε, το 1980, από την Ακαδημαϊκή Εταιρεία Εκπαίδευσης και Προώθησης - επίσημα αναγνωρισμένη από την Γαλλική Ακαδημία - το Ασημένιο Παράσημο για τις Τέχνες, τις Επιστήμες και τα Γράμματα.